In 2018 begonnen we met SollVision bedrijfstrainingen te geven gericht op
video en branding. Als je doet waar je passie ligt, waar je goed in bent en waar de wereld op zit te wachten dan zal je hier goede business van maken!
In de praktijk merkten we dat men eigenlijk vrij weinig wist wat branding nu
werkelijk inhield. Maar ook dat er een grote potentie is van bedrijfsgroei
wanneer de medewerkers op de hoogte zijn van wat branding is en hierdoor er actief mee bezig zijn.
Daarom hebben we WilFul Consultancy opgericht om ervoor te zorgen dat medewerkers actief aan de
branding meewerken.
Branding bespreekbaar maken vraagt geregeld om taboes te doorbreken,
persoonlijkheid centraal te stellen en de ‘waarom’ achterhalen, zodat je deze kan presenteren.
Over Branding
In traditionele marketing werd branding geleid door wat mensen van het merk denken. De P's waren belangrijk:
Zoals Prijs, Plek, Praktisch nut, Positionering, Productie, enzovoort.
Maar in de moderne branding nemen we meer factoren in overweging.
Identiteit, persoonlijkheid, verantwoordelijkheid, duurzaamheid, enzovoort.
Hoe mensen zich voelen is belangrijker dan wat mensen denken.
Elke medewerker is onderdeel van de branding, of ze het weten/willen of niet.
Elke interactie met een klant, collega,
Het doel is om je klanten te laten zien waar je als merk voor staat.
Lagen in Branding
Persoonlijke Branding:
Wie ben je, waar sta je voor, en wat draag je persoonlijk bij aan de wereld (bijvoorbeeld je WAAROM)? We komen later terug op deze WAAROM.
Productbranding:
Wat is de kern van je dienst, USP's, wat onderscheidt je van je concurrenten?
Werkgeversbranding (MVP):
De missieverklaring definieert wat een organisatie doet, de visieverklaring bepaalt waar de organisatie naartoe wil, de doelverklaring beschrijft waarom de organisatie bestaat, en waarden bepalen hoe ze opereert.